17 December 2017

3:E ADVENT OCH LIVIA FLORISTIIKKATALO


En alldeles ljuvlig tredje advent gott folk! En vecka kvar till jul och två veckor kvar av detta år.
I början av månaden spendera jag en kväll tillsammans med bloggsystrar i Livias Floristiikkatalo i Pemar. En kväll vi inte i första hand kommer att glömma. Vi fick bekanta oss med deras floristutbildning samt stifta bekantskap med deras traditionella pop-up julbutik och blomutställning. Första årets floristelever sätts direkt på prov då de skall planera och öppna en pop-up blombutik inför julen och andra årets elever visar upp sina kreationerer i form av en mest fantastisk utställning.



Vi fick med Åblogsystrar prova på att göra en egen julmobil. Blev så jäkla inspirerad och börja fundera ifall detta skulle va något för mig, det vill säga florist yrket. Tror jag fråga ut lärarna allt om floristutbildningen, haha. Till slut insåg jag att jag var den nästsista kvar runt bordet och klockan börja närma sig nio.
Idag är det förövrigt sista dagen att stifta bekantskap med Livias Floristiikkatalo, så ifall ni inte har något vettigt program  på agendan och saknar julblommor hemma, styr kosan mot Pemar vet ja.






No comments:

Post a Comment