30 June 2017

TITT IN I HALLEN





Hallen. Den har jag nämnt några gånger här, men har aldrig riktigt presenterat utrymmet och det är inte så konstigt. När vi flytta in för snart två år sedan målade vi de gulblekta taket och väggarna vita, men det var allt. Sen dess har det fått stå och jag har välat fram och tillbaka vad vi skall göra med utrymmet. Utrymmet som är knappa 5m2 stort med fem dörrar och en trappa som leder upp. Dessutom är utrymmet riktigt mörkt då inget naturligt ljusinsläpp kommer in. I förrgår fick jag nog och köpte färg. En färg som jag aldrig trodde att jag skulle handla. En ljuvlig ljusröd-grå nyans som pigga upp utrymmet. I taket hängde jag upp två rislampor som ger extra mycket ljus. Gamla, älskade arvegodsskåpet ser också så mycket prydigare ut.

Mannen var inte alls lika förtjust i färgen och jag vet att jag själv kommer att tröttna på den innan jul men just nu så älskar jag hur mysig och mer ombonad hallen blev. Till julen får vi hitta på något nytt. Det är det som är så kul med målfärg - man får så stor förändring med så lite medel, och dessutom så är det så otroligt kul och terapeutiskt att måla ♡

No comments:

Post a Comment