22 June 2017

MINI-MAKEOVER PÅ TOALETTEN


Trumvirvell, töttöröö!!
Får jag presentera för första gången, ever, på bloggen vår toalett. Och då snackar vi om övrevåningens "lilla toa". Lilla toalett har nog aldrig varit helt förskräcklig men inte heller såpass "vi'ig" att jag skulle ha välat dela med mig av den. Förra veckan fick jag dock nog och tog saken i egna händer och gjorde om några små detaljer som i slutändan hade mycket större betydelse. Målade luckorna på kommoden i en härlig supermatt färg från Farrow & Ball. Böt ut gamla beslagen mot läderrem. La marmormönstrat plastfilm på laminatbänken och så fixa jag till belysningen. Jösses sån skillnad det blev! Ännu återstår att byta ut toalettstolen och hitta på något med golvet. Tror det blir ett lager kakelfärg eller harts. Just nu är jag endå sådär löjligt nöjd med detta och undrar varför det tog sån tid?

4 comments:

  1. Wow, vad fräsht det blev! Och supersnygg kombo med den färgen och beiga läderremmar!

    ReplyDelete
  2. Vad snyggt! Varifrån är läderremmarna?

    xxx
    E
    http://helsinkidragonfly.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Läderremmarna är inhandlade på Slöjd-Detalj (https://www.slojd-detaljer.fi/fi/tuotteisto/nahkatyot/nahkahihnat/nahkahihna-2642).

      Delete